Θα ήθελα αφού ευχαριστήσω πρώτα την Δήμαρχο κα Μαρία Ναδάλη για την εμπιστοσύνη που έδειξε στο πρόσωπό μου, αξιοποιώντας τις υπηρεσίες μου στη σημαντική θέση ευθύνης της Προέδρου της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Σίφνου, καθώς και την αγαστή συνεργασία μας σε θέματα τουρισμού, να ευχαριστήσω ξανά όλα τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής για την άριστη, εποικοδομητική συνεργασία που είχαμε τους τελευταίους έντεκα μήνες και να ενημερώσω τους δημότες της Σίφνου, με έναν κατά το δυνατόν, περιληπτικό απολογισμό για το έργο της Τουριστικής Επιτροπής κατά τη διάρκεια αυτού του διαστήματος:

  • Επίσκεψη τηλεοπτικού συνεργείου με παρουσιάστρια την διεθνούς φήμης ιστορικό, συγγραφέα και δημοσιογράφο κα Bettany Hughes από τις 17/10 έως τις 20/10/2019 για την τηλεοπτική παραγωγή ταξιδιωτικού ντοκιμαντέρ «Mediterranean Odyssey», το οποίο κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών προβλήθηκε στο Βρετανικό Chanel 5 και στη συνέχεια θα γίνει διανομή του σε μεγάλα διεθνή τηλεοπτικά κανάλια όπου και θα το προβάλλουν εντός του 2021. Ανταποδοτικά για αυτή μας την φιλοξενία καταφέραμε να εξασφαλίσουμε τα γυρίσματα που έγιναν στο νησί μας, τα οποία θα μας αποσταλούν ώστε με την σειρά μας να αξιοποιηθούν εντός του 2020-21 μέσω σωστών προωθήσεων.
  • Προχωρήσαμε στην σύσταση και εκπαίδευση «Ομάδας Νέων της Σίφνου» που λειτουργούν ως εκπρόσωποι του Δήμου σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπως και σε φιλοξενίες δημοσιογράφων ή άλλων επισήμων στο νησί μας, καθώς και σε άλλες τουριστικές δράσεις.
  • Εξασφαλίσαμε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων τουριστικού marketing REMAKE.
  • Προχωρήσαμε στην μετάφραση και εκτύπωση του φυλλαδίου της Σίφνου –που είχε εκδοθεί το προηγούμενο έτος- στην Ιταλική γλώσσα.
  • Δημιουργία και έγκριση από τον ΕΟΤ του Ετήσιου Προγράμματος Δράσεων Τουριστικής Προβολής Σίφνου για το 2020.
  • Συνεδριάσαμε τον προηγούμενο Ιανουάριο στην Σίφνο με τους συμβούλους της εταιρείας τουριστικού marketing REMAKE κατά την διάρκεια της οποίας μας παρουσίασαν ανάλυση του τουριστικού μας προϊόντος, προτάσεις Brand Name και χάρτη ενεργειών προβολής του νησιού μας.
  • Προχωρήσαμε στην δημιουργία «επωνυμίας» – Brand Name: Sifnos Gastronomic, Exceptional, Mythical: “Sifnos GEM”
  • Συμμετείχαμε στην Διεθνή Τουριστική Έκθεση BIT- International Travel Exhibition 2020 (09.02 – 11.02.2020) στο Μιλάνο Ιταλίας.
  • Συμμετείχαμε μέσω του Πολιτιστικού Συλλόγου Σίφνου σε τριήμερο εκδηλώσεων πολιτισμού στην Ορεστιάδα του Νομού Έβρου (14.02 – 17.02.2020), όπου ο Πολιτιστικός Σύλλογος παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία τα ήθη, τα έθιμα και τη γαστρονομία του νησιού μας, οι οποίες καλύφθηκαν από ραδιοτηλεοπτικά και έντυπα μέσα του νομού.
  • Κινηθήκαμε πρώτοι από τις αρχές Μαρτίου, σε τρόπους διαχείρισης κρίσης κορωνοϊού (covid-19) και σε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων μας, ετοιμάσαμε επιστολές στην Ελληνική, Αγγλική, Γαλλική και Ιταλική γλώσσα με θέμα: “Επικοινωνία-εξυπηρέτηση πελατών & διαχείριση μαζικών ακυρώσεων” την οποία προωθήσαμε στους επαγγελματικούς συλλόγους του νησιού μας, καθώς στη συνέχεια και σε νέα με θέμα: «Ενημέρωση για τη νέα νομοθεσία (ΠΝΠ με ΦΕΚ A 84/13.4.2020, άρθρο 70) σχετικά με το voucher για τη διαμονή» και πάλι σε αυτές τις τέσσερις γλώσσες, την οποία προωθήσαμε στον Σύλλογο Ιδιοκτητών Ενοικιαζομένων Δωματίων & Διαμερισμάτων Σίφνου για την προώθησή της στα μέλη του.
  • Πήραμε μέρος σε τηλεδιασκέψεις Υπουργείων, Περιφέρειας, καθώς και φορέων, ξένων μέσων και τουριστικών ΜΜΕ κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας τουριστικής κρίσης λόγω του κορωνοϊού (covid 19). για τα μέτρα προστασίας, την επανεκκίνηση, καθώς και την επόμενη μέρα του τουρισμού.
  • Δώσαμε κατά τη διάρκεια της καραντίνας διαδικτυακή -μέσω Skype- συνέντευξη προώθησης της Σίφνου, στην Ιταλίδα δημοσιογράφο κα Paola Giovanettoni.
  • Προχωρήσαμε στην απόφαση δημιουργίας και ανάπτυξη-διαχείριση λογαριασμών σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
  • Προχωρήσαμε στην δημιουργία 2 επίκαιρων (λόγω κορωνοϊού covid-19) διαφημιστικών video spot της Σίφνου στην Ελληνική, Αγγλική, Γαλλική & Ιταλική γλώσσα, τα οποία προωθήθηκαν μέσω των συμβούλων μας σε εγχώρια και διεθνή μέσα, καθώς και σε Ελληνικές πρεσβείες του εξωτερικού και μέσω αυτών εξασφαλίσαμε δημοσιότητα σε έγκριτα ΜΜΕ.
  • Για την προώθηση των διαφημιστικών μας video, προχωρήσαμε σε τηλεοπτικούς διαγωνισμούς σε δημοφιλείς εκπομπές των τηλεοπτικών καναλιών, STAR, OPEN, ΕΡΤ, με την συνεργασία μέσω ευγενικών προσφορών διαμονής μελών του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων & Διαμερισμάτων Σίφνου και διατροφής μέσω μελών του Συλλόγου Επαγγελματιών, Εμπόρων & Επισιτισμού Σίφνου.
  • Δώσαμε στις 17.07.2020 ραδιοφωνική συνέντευξη στο SKAI RADIO.
  • Αποφασίσαμε την εικαστική αποτύπωση του λογοτύπου τουριστικής προβολής της Σίφνου μέσω διαγωνισμού του Δήμου Σίφνου.
  • Προχωρήσαμε στην φιλοξενία του κ. Sebastien Rouet του γαλλικού περιοδικού GEO για αποκλειστικό ρεπορτάζ-παρουσίαση της Σίφνου για την προώθηση του νησιού μας για το 2021. Ο κ. Rouet αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο νησί μας (29.08 – 02.09.2020).
  • Προχωρήσαμε για την φιλοξενία εντός των ερχόμενων ημερών (09.09 – 15.09.2020) των κας Laura Hampson και κ. Andrew O’Rourke της Evening Standard για αποκλειστικό ρεπορτάζ-παρουσίαση της Σίφνου για την προώθηση του νησιού μας για το 2021.

Δυστυχώς, παρότι είχαμε μέσω του εγκεκριμένου από τον ΕΟΤ ετήσιου προγράμματος μας αποφασίσει να πάρουμε μέρος και σε άλλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού, καθώς και άλλες δρομολογημένες δράσεις εκτός χώρας, ο κορωνοϊός (covid-19) μας έβαλε φρένο!

Επιχειρώντας σε αυτό τον απολογισμό, θεώρησα σημαντικό να αναφερθώ στα καίρια σημεία αυτής της εντεκάμηνης πορείας, την οποία στήριξε σθεναρά μια ομάδα ανθρώπων, αποτελούμενη από μέλη της επιτροπής και εθελοντές, που συνέβαλαν αθόρυβα στην ενδυνάμωση και προώθηση της τουριστικής εμπειρίας που μπορεί να έχει ένας επισκέπτης του νησιού μας.

Όπως ανέφερα και ανωτέρω, η προσπάθεια αυτή ενώ ξεκίνησε αισιόδοξα στην συνέχεια επιχειρήθηκε κάτω από τις δυσμενείς συνθήκες της παγκόσμιας κρίσης του κορωνοϊού (covid-19) η οποία έπληξε την χώρα μας, αλλά και την τοπική μας κοινωνία. Παρόλα αυτά θεωρώ ότι καταφέραμε φέτος να κινηθούμε σε αξιοπρεπή επίπεδα τουριστικής κίνησης, κρίνοντας από την κίνηση άλλων προορισμών.

Για το επόμενο έτος έχοντας νέα «όπλα» στην φαρέτρα μας, όπως την κατασκευή της νέας τουριστικής ιστοσελίδας της Σίφνου από την ΔΗΚΕΣ, την επαγγελματική προώθησή της στο διαδίκτυο μέσω των κοινωνικών δικτύων (social media) κ.ά., θεωρώ ότι η Τουριστική Επιτροπή, μέσω της δημιουργίας, σε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων τουριστικού marketing ενός σωστού, στρατηγικά σχεδιασμένου Ετήσιου Προγράμματος Δράσεων Τουριστικής Προβολής, προσπάθειας και συστηματικής δουλειάς, μπορεί να προχωρήσει σε μία πολύ καλή τουριστική προώθηση του νησιού μας.

Δεν πρέπει να εφησυχάζουμε θεωρώντας ότι το φυσικό κάλλος, η ιστορία και η παράδοσή μας αρκούν για να επισκεφθεί κάποιος το νησί μας.

Ο τουρισμός θα πρέπει να αποτελέσει υπόθεση και συνείδηση όλων μας, διότι μόνο όφελος μπορούμε να έχουμε όταν είμαστε σωστοί και ποιοτικοί ως προς τις υπηρεσίες, όχι μόνο των επαγγελματιών του κλάδου, αλλά όλων μας.

Αποτελεί για το νησί μας τον κύριο πλουτοπαραγωγικό παράγοντα και τον σημαντικότερο κλάδο επαγγελματικής εξέλιξης και επιχειρηματικής ανάπτυξης. Όμως λόγω του ισχυρού ανταγωνισμού οι απαιτήσεις συνεχώς αλλάζουν και πρέπει, όχι μόνο να τον διατηρήσουμε σε υγιές επίπεδο, αλλά με στόχο την ενδυνάμωσή του να προβλέπουμε και να ανταποκρινόμαστε άμεσα στις όποιες προκλήσεις προκύπτουν για το καλό του τόπου μας.

.
Φραγκίσκα Θεολόγου-Βλαχουτσάκου
τ. Πρόεδρος Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Σίφνου

.

Photo by: Giorgos Venios